.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاجران بی انصاف گرانی و نوسانات قیمت برنج را رقم می زنند
عضو اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه سود ناشی از برنج و مرکبات نصیب کشاورز نمی شود، گفت: اختلاف شدید قیمت برنج از مزرعه تا بازار را عده ای تاجران بی انصاف رقم می زنند.

به گزارش شمال نیوز، موسی آقایی با اشاره به تفاوت قیمت دو محصول اصلی و دسترنج مردم شمال شامل برنج و مرکبات از مزرعه تا بازار اظهار داشت: متأسفانه سود این دسترنج نصیب کشاورزان و زحمتکشان اصلی آن نمی‌شود و حلقه گمشده این اختلاف شدید قیمت را عده‌ای رقم می‌زنند که خود را هرچند تاجر می‌نامند اما با روش و منش تجارت اصیل و کاسب حبیب خدا، بیگانه هستند.

وی با بیان اینکه دلال و واسطه دو تا چهارتن برنج را از این به آن می‌فروشد ولی کسی که ۱۰۰ تن برنج در انبار دارد، تاجر محسوب می‌شود و نمی‌توان نام دلال را بر وی نهاد، افزود: دلیل نوسانات و تفاوت فاحش قیمت از مزرعه تا بازار تاجرانی هستند که انصاف ندارند.

وی گفت: راهکار ثبات در بازار برنج و محصولات کشاورزی این است که نظارت بیشتری روی برنج وارداتی صورت گیرد و مستقیم از واردات به دست مصرف کننده برسد.

آقایی با تاکید براینکه باید نظارت بیشتری روی برنج وارداتی صورت گیرد، گفت: قیمت پایه برنج در فصل جدید شالیکاری بستگی به نظر تاجران و آقایان دارد و اگر برنج خارجی با قیمت واقعی و نظارت به مردم عرضه شود، نرخ برنج چندان بالا نمی‌رود.

وی ادامه داد: هیچ کشاورزی بالاتر از ۳۰ تا ۳۲ هزار تومان محصول را نفروخت و سود بیشتر نصیب واسطه‌ها و تاجران شده است و امیدواریم تجار اصیل و واقعی راهی بیابند تا حقوق تولیدکنندگان واقعی و مصرف کنندگان توسط سودجویان و فرصت طلبان پایمال نشود./مهر

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.109 seconds.